torsdag den 18. februar 2010

Tiny Afskraber

Skrabere, skarphed, og ridser lager ændrede mit liv som en woodworker.

Skrabere få dig ud af klæbrige situationer med vanskelige korn og giver dig mulighed for at udjævne buet eller på anden måde ikke-plane overflader lære at skærpe er (i min mening) det vigtigste færdighed i træbearbejdning og på at gøre bunden lager åbner en ny verden af kreativitet.

Så da jeg løb ind i problemer med at forsøge at flade baggrunden på en lille relief carving, alle tre kom til undsætning.

Med hjælp fra nogle brainstorming venner, besluttede jeg at omforme to dental værktøjer i mini scrapers.I brugt en dremel værktøj til at slibe enderne. Så jeg indgav en flad på forkant på samme måde, som jeg skærpe bunden på lager: kvadrat til hver overflade og uden Burr. Dette skaber to meget skarpe mikro kanter, hvor to flader mødes.

Så jeg finpudset toppen, ryg, og kant af hvert værktøj på min 8.000 sandkorn Waterstone.
De kan ligne små haven hakker, men de arbejder meget på at udjævne en gang-ru overflade, både med og mod kornet. Tiny skræl af spåner, ikke savsmuld, kommer ud i kanterne.