torsdag den 7. januar 2010

Hudson Valley Ghost Towns: Potterville, New York

Spøgelsesbyer kan være et sidespring fra min sædvanlige DIY billetpris, men efter jeg besøgte Potterville nylig, jeg havde at dele historien om den interessante og uhyggelige sted.
Op til næsten usårlig 4x4 kun Lundy Road, nord for rute 209 i Napanoch og Warwarsing, New York, er spøgelsesbyen Potterville, New York. Byen blev tilsyneladende grundlagt i det 19. århundrede omkring et savværk, der ejes af Francis Potter, som forarbejdede hårdttræ tømmer fra de omkringliggende bakker. Ud over en mølle, havde Potterville en skole, hjem, lader, osv. Møllen brændte ned, og snart efter en hjemmehørende myrdet et andet medlem af byen. Han blev fanget og hængt, men bagefter er medlemmer af byen begynder at dø uden synlig grund. Så i 1927 var der en stor oversvømmelse og kort derefter en mand dræbte sin familie og dem selv. Legenden siger, at Potterville er stadig plaget af det horrible historie.
Den tidligere Byen tilsyneladende blev senere en del af Lundy Estate, en enorm 5.200 hektar store ejendom, der ejes af Frederick WI Lundy, ejeren af det tidligere 2.800 sæde seafood restaurant kaldet Lundy's i Brooklyn, New York. Landet blev erhvervet af staten i 2000 og er nu en del af Catskill Park. Lundy's palæ er nu nu en privat tilbagetog for en anden ejer. Det ligger omtrent halvvejs op Lundy Road, hvor kvaliteten af vejen går fra god til forfærdelige. Ikke meget er tilbage af de huse og byens bygninger, undtagen kollapsede fonde. Tilsyneladende mange af bygningerne blev fjernet, da staten overtog jorden i begyndelsen af 2000'erne. Jeg fandt en nøgle til byens historie, en fond er mærket med datoen 1918. Nogle regnskaber Potterville jeg har læst på internettet, siger, at der stadig huse bliver ladt tilbage i skoven, med møbler i alle rum og Kina på køkkenborde. Alt, hvad jeg fandt var denne uhyggelige forladte hus langs Lundy Road.
Byens gamle godt. Og nogle gamle stål gennemløb. Med tykke metal og nitter, disse kan være gamle kedler.
Jeg er ikke helt sikker, når Potterville blev opgivet, men jeg fandt en tilfældig telefon stang monteret transformer i skoven. Det kan ikke være så gamle.
Og formentlig en af de mærkeligste ting for alle, er dette flyvinge. Ingen fuselage eller andet affald, blot en flyvinge. I midten af skoven. Ødelagt ligesom det var i en ulykke. Jeg er ikke en til at tro på spøgelser, men Potterville ville give nogen The Creeps. Og jo mere du lærer om byens historie, de creepier det bliver!