tirsdag den 10. november 2009

BTT: Information Please


Denne uge fra bestilling via Torsdag:

Hvad er den mest informative bog du har læst for nylig?



Den mest informative bog jeg læste for nylig er et skønlitterært værk - Ragged Dick eller Street Life i New York med Boot sorte som Horatio Alger.
Historien om Ragged Dick, en skopudsning dreng, der bor på sin egen i 19. århundredes New York City er så fuld af oplysninger om den daglige kamp for at overleve og for at bedre sig selv, at det bliver et meget praktisk how-to. Jeg er meget heldige, at jeg ikke behøver at overvinde de prøvelser, Dick står over for, men hvis jeg gjorde det, de trin Mr. Alger indeholder i Ragged Dick ville sandsynligvis gøre det trick.
Det viser sig, Horatio Alger er langt mere realistisk og nede på jorden, end jeg troede, han ville være, da jeg startede bogen.
Full Disclosure: Jeg fandt billedet af Ernestine Operatørens her.